Media Geography at Mainz
The Media Geography at Mainz Book Series emphasizes the mutual interdependence of space, place, media, and society. Media geography is a multi-faceted field of research that goes far beyond questions of representation of space and place. Publications explore the roles and functions of media in the coproduction of geographical knowledge. Proposals are accepted for monographs and edited volumes that address specific media from a geographical perspective, but also broader questions of media geography on a conceptual or methodological level, as well as the role of media for various kinds of place-making. The series is receptive to a variety of geographic perspectives and sub-disciplines and welcomes contributions advancing contemporary discourses and debates in media geography research.
General information
ISSN 1867-318X (print)
ISSN 2699-4976 (online)
Founded: 2008
Size: 17 x 24 cm
Languages: English
Publishing information
Ihr Manuskript wurde für die Reihe angenommen und Sie haben schon Ihren Verlagsvertrag in der Hand? Dann sind Sie so weit, Ihr Manuskript für die Publikation vorzubereiten. In unserem Autorenbereich können Sie nachlesen, was Sie für den letzten Schliff an Texten und Bildern beachten sollten:
Falls Sie jetzt bereits wissen möchten, wie die weiteren Produktionsschritte bis hin zum fertigen Buch aussehen, verschaffen Sie sich hier gerne schon einen Überblick:
Aber jedes Projekt hat seine Eigenheiten und besonderen Herausforderungen. Daher schreiben Sie uns oder rufen Sie uns gerne an, wenn Sie Fragen haben.
Please see our information on copyright, self-archiving rules and guidelines for the use of PDF reprints here:
For our publication ethics statement have a look here:
Subscribe
Do you wish to order the series on a continuing basis? Please get in contact with us and write to us here: